سلام مهمان عزیز، اگر این پیغام را مشاهده نموده ای به معنی آن است که شما هنوز ثبت نام نکردی. برای ثبت نام اینجا کلیک کن و از تمام امکانات انجمن ما استفاده کن و لذت ببر.
اگر قبلا ثبت نام کرده اید، وارد شوید.

مهمان عزیز، خوش‌آمدید.
شما می‌توانید از طریق فرم ثبت‌نام در انجمن عضو شوید.

نام‌کاربری
  

رمز عبور
  





جستجو در انجمن‌ها

(جستجو‌ی پیشرفته)

آمار انجمن
» کاربران: 95
» آخرین کاربر: khorram
» موضوعات انجمن: 61
» ارسالهای انجمن: 66

آمار کامل

کاربران حاضر
ما یک کاربر حاضر در انجمن دارید
» 0 کاربر عضو | 1 مهمان

آخرین موضوعات
ترفندهای سئو برای بهبود س...
انجمن: آموزش های مرتبط
آخرین‌ارسال: as2017
18-11-2017, 09:24 PM
» پاسخ‌ها: 0
» بازدید: 1
روند کارت ها در طراحی وب ...
انجمن: آموزش های مرتبط
آخرین‌ارسال: as2017
16-11-2017, 12:31 PM
» پاسخ‌ها: 0
» بازدید: 1
5 ترفند رایج در سئو که می...
انجمن: آموزش های مرتبط
آخرین‌ارسال: as2017
13-11-2017, 01:21 AM
» پاسخ‌ها: 0
» بازدید: 3
طراحی سایت با موضوع علمی ...
انجمن: آموزش های مرتبط
آخرین‌ارسال: as2017
12-11-2017, 02:06 AM
» پاسخ‌ها: 0
» بازدید: 3
سئو و بک لینک سازی حرفه ا...
انجمن: آموزش های مرتبط
آخرین‌ارسال: Alireza-res
11-11-2017, 02:14 PM
» پاسخ‌ها: 1
» بازدید: 3
لینک های Nofollow در طراح...
انجمن: آموزش های مرتبط
آخرین‌ارسال: as2017
08-11-2017, 02:06 AM
» پاسخ‌ها: 0
» بازدید: 1
کورل و کاربرد آن
انجمن: كورل دراو
آخرین‌ارسال: radmehrr
06-11-2017, 12:27 PM
» پاسخ‌ها: 0
» بازدید: 2
آشنایی با سه نوع تبلیغات ...
انجمن: آموزش های مرتبط
آخرین‌ارسال: as2017
03-11-2017, 06:42 PM
» پاسخ‌ها: 0
» بازدید: 5
صفحه اول گوگل، و افزایش ت...
انجمن: آموزش های مرتبط
آخرین‌ارسال: as2017
29-10-2017, 02:54 AM
» پاسخ‌ها: 0
» بازدید: 3
طراحی وب سایت شرکتی
انجمن: آموزش های مرتبط
آخرین‌ارسال: as2017
24-10-2017, 09:16 PM
» پاسخ‌ها: 0
» بازدید: 7

 
  ترفندهای سئو برای بهبود ساختار URL
ارسال‌شده توسط: as2017 - 18-11-2017, 09:24 PM - انجمن: آموزش های مرتبط - بدون‌پاسخ

در این مقاله قصد داریم تا نکاتی را پیرامون بهبود نام دامنه و URL­­ها به شما ارائه کنیم، اما قبل از هر چیز توجه به این نکته بسیار مهم است که استفاده از ساختارها و ترفندهایی که در این مقاله به شما ارائه شده، برای تمامی صفحاتی که در ساخت سایت تولید می­کنید لازم و ضروری نیست. اگر بتوانید از این ترفندها در صفحات خود بهره بگیرید، ممکن است صفحات شما بیشتر مورد توجه موتورهای جستجو قرار گیرند اما عدم استفاده از آنها به معنی نادیده گرفتن این صفحات توسط موتورهای جستجو نخواهد بود. گوگل و بینگ پیوسته الگوریتم­های خود را برای برطرف کردن چالش­های فنی جستجو بهبود می­دهند، اما اگر بتوانید با استفاده از تکنیک­های سئو روند ارائه­ی نتایج به مخاطب را برای موتورهای جستجو آسانتر کنید، بیشتر مورد توجه این موتورها قرار خواهید گرفت.

  1. تا حد امکان از یک دامنه­ و زیردامنه استفاده نمایید
شواهد بسیاری این فرضیه را اثبات می­کند که ممکن است با انتقال یک محتوا از دامنه­ی اصلی به یک زیر دامنه­ی ثانویه، ترافیک آن صفحه تا حد زیادی از دست برود. استفاده از هر روشی که روند امتیازدهی موتورهای جستجو به یک دامنه را پیچیده­تر کند ممکن است روند انتقال اندیس­های کسب شده به دامنه را با مشکل روبرو نماید و رتبه­ی آن دامنه را کاهش دهد.
البته نمی­توان گفت که استفاده از چند دامنه­ی ناهمنام همواره به ضرر سایت خواهد بود و استفاده از یک دامنه­ی خاص تنها راه ممکن برای تولید محتوا و راه اندازی وبلاگ است. در صورتی که امکان استفاده از یک دامنه وجود نداشته باشد، استفاده از چند دامنه برای انتشار محتوا بهتر از عدم انتشار آنها است، اما اگر وبلاگ و محتوای شما با دامنه­ی اصلی تولید شوند، عملکرد بسیار بهتری در رتبه­بندی­ها خواهند داشت.
  1. هر چه URL شما برای کاربران خواناتر باشد، بهتر است
از آنجا که موتورهای جستجو نحوه­ی ارتباط مخاطب با وب سایت­ ها را رصد می­نماید، هرچه ارتباط شما با مخاطب مطلوب­تر باشد، ارتباط موتورهای جستجو نیز با شما مطلوب­تر خواهد بود. خوانا بودن یک مقوله­ی ذهنی است اما هر چه ارتباط یک URL  با محتوای درون صفحه­ی آن بیشتر باشد، مخاطب با دید بازتری روی آن کلیک می­نماید و این موضوع می­تواند نرخ بازگشت مخاطب از سایت شما را نیز کاهش دهد. کاهش این نرخ از دید موتورهای جستجو دور نمی­ماند و این فاکتور مثبت در ارتباط با مخاطب، باعث خواهد شد تا موتورهای جستجو لینک شما را لینکی محبوب از دیدگاه مخاطب قلمداد کرده و رتبه­ی آن را در نتایج جستجوها بهبود دهد.
  1. استفاده از کلیدواژه­ها در URL­­­­­ ایده­ی خوبی به نظر می­رسد
استفاده از کلیدواژه­های هدف در URL به چند دلیل می­تواند مفید باشد:
اول اینکه کلیدواژه­ی موجود در URL به کسانی که آدرس شما را در ایمیل­ها، شبکه­های اجتماعی و لینک­ها مشاهده می­کنند کمک می­کند تا دریابند در صفحات موجود در سایت شما با چه محتواهایی موتجه خواهند شد.
ثانیا بسیار اتفاق می­افتد که URL از جایی کپی شده و در جای دیگر paste شود. در صورتی که در یک لینک از انکر تکست (anchor text) استفاده نشده باشد، URL نقش انکر تکست را ایفا می­نماید (انکر تکست همچنان یکی از ورودی­های قدرتمند در الگوریتم­های رتبه­بندی به شمار می­آید).
از سوی دیگر کلیدواژه­هایی که در نتایج جستجو در URL ظاهر می­شوند، یکی از مهمترین پارامترهای مورد نظر جستجوکنندگان برای انتخاب لینک مورد نظرشان به حساب می­آیند.
  1. اگر برای یک محتوا از چند URL استفاده می­کنید، از تگ کانونیکال استفاده نمایید
استفاده از محتواهای مشابه، با توجه به الگوریتم­های کنونی، مجاز است و هیچ جریمه­ای برای آن در نظر گرفته نمی­شود اما این کار باعث می­شود تا امتیازهای رتبه­بندی کسب شده توسط این محتواها، بین همه­ی آنها تقسیم شود و هیچ کدام از انها رتبه­ی خوبی نداشته باشند.  
اگر در سایتتان محتواهای مشابه با URL­های متفاوت وجود دارد و در صورتی که نیازی به نمایش همه­ی آنها ندارید، یک محتوا را به عنوان محتوای اصلی انتخاب کنید و بقیه­ی محتوا­ها را با استفاده از ریدایرکت 301 به محتوای اصلی ارجاع دهید. اما در صورتی که به هر دلیلی می­خواهید تمامی محتواهای مشابه برای بازدیدکنندگان وب سایت در دسترس باشد، بهتر است از تگ کانونیکال استفاده کنید.
  1. از پارامترهای دینامیک درURL  استفاده نکنید
در صورتی که بیش از دو پارامتر در URL شما بصورت ناخوانا ظاهر می­شود، بهتر است URL را بازنویسی نمایید و متنی خوانا و استاتیک تولید کنید. اکثر پلت­فرم­های مدیریت محتوا (CMS) بطور هوشمند از پارامترهایی شبیه به"%" و "&" و ... استفاده نمی­کنند و در صورتی که از این ابزارها در مدیریت سایت استفاده می­کنید، کمتر با مشکل پارامترهای مزاحم مواجه می­شوید.
  1. استفاده از URLهای کوتاه بهتر است
URLهای در حدود 50 تا 60 کاراکتر، مناسب هستند اما اصلاح URL­های بالای 100 کاراکتر می­تواند تعداد بازدیدهای صفحه را افزایش دهد. URLهای طولانی هیچ مشکلی برای موتورهای جستجو ایجاد نمی­کنند، اما کاربران هنگام مواجه شدن با آنها نمی­توانند سریعا محتوای درون آن را حدس بزنند. از طرف دیگر URLهای بلند به طور کامل در نتایج جستجو به نمایش درنمی­آیند و کپی کردن آنها نیز مشکل ساز است. هرچه URL کوتاه تر باشد راحتتر می­توان آن را در متن جاسازی نمود و در شبکه­های اجتماعی، ایمیل­ها و توییت­ها از آن استفاده کرد.
  1. URL را به شکلی بنویسید که با عنوان محتوای صفحه همخوانی داشته باشد
در صورتی که عنوان محتوای صفحه یک عنوان بسیار بلند است، توصیه نمی­شود تمامی آن را در URL بگنجانید. در عوض می­توانید بخش­هایی از عنوان که نشان دهنده­ی مفهوم آن است را در URL قرار دهید. برای مثال اگر عنوان صفحه "کلیه­ی نکاتی که باید برای بازاریابی محتوا در وب­سایت، وبلاگ و شبکه­های اجتماعی رعایت کنید" باشد، می­توانید آن را بصورت "نکاتی-در-مورد-بازاریابی- محتواwww.example.com/" در URL خود قرار دهید.
  1. استفاده از کلمات رابط در URL ضروری نیست
اگر عنوان شما شامل کلمات رابط (مانند و، یا، اما، از و ...) است، در صورتی که احساس می­کنید استفاده از آنها در URL می­تواند URL را بسیار طولانی کند، می­توانید آنها را از URL حذف کنید. قضاوت در مورد اینکه استفاده از کلمات ربط تا چه حد به خوانا بودن URL کمک می­کند و در عوض تا چه حد URL را طولانی می­کند، کاملا به شما بستگی دارد، اما در صورتی که حذف این کلمات به مفهوم منتقل شده از طریق URL لطمه وارد می­کند، بهتر است آنها را از URL حذف نکنید.

چاپ این بخش

  روند کارت ها در طراحی وب سایت در سال 2016
ارسال‌شده توسط: as2017 - 16-11-2017, 12:31 PM - انجمن: آموزش های مرتبط - بدون‌پاسخ

تسلط یافتن کارت در طراحی

کارت ها اگر به خوبی در طراحی وب سایت استفاده شوند بسیار جذاب هستند و جلوه ی زیبایی به سایت در دید اول می دهند. درسال 2014 وقتی برای اولین بار اینترنت گردی با موبایل بیشتر از دسکتاپ شد و طراحی برای صفحات کوچکتر تحت توجه بیشتر قرار گرفت طراحی وب سایت ها به صورت کارت نیز محبوب شد مانند طراحی های مسطح و مینیمالیسم.




[عکس: 1465459205-image08-1.jpg]

سودمندی از الگوی کارت در طراحی سایت بسیار برای شما مفید خواهد بود به دلیل اینکه شما می توانید به راحتی کارت ها را برای همه صفحه نمایش ها طراحی کنید به خصوص در دستگاه های تلفن همراه، به طور مثال وب سایت Pinterest  را ببینید که از این تکنولوژی به نحو احسن و زیبا در سایت خود استفاده می کند همچنین Facebook  و Twitter  نیز در برخی از المان های خود آن از این کارت ها بهره جسته اند و در بیشتر وب سایت ها دیگری می توانید این تکنولوژی را ببینید.
ما در این مقاله بررسی می کنیم که کارت ها چگونه در طراحی سایت رشد کردند؟ رابط کاربریشان چگونه است؟ در چه اندازه مفید هستند؟ در واکنش گرا بودن سایت چه تاثیراتی دارند؟ و در آینده این تکنولوژی به کجا می رود؟
سبک طراحی کارت ها چیست؟
برای درک این موضوع شما باید اول متوجه شوید که کارت ها دقیقا چی هستند.
کارت ها اساسا از یک جایگاه کوچک برخوردارند که در آن جایگاه همه اطلاعات منحصر بفرد آن کارت موجود می باشد و شامل عکس، عنوان، توضیحی مختصر، و لینک و غیره می باشد.
پر کردن صفحه با چنین جایگاهایی که کاملا مرتب و قابل دسترس هستند بسیار برای کاربر دلنشین خواهد بود برای اینکه اطلاعات به صورت راحتری قابل دسترس هستند دیگر نیازی به جستجوی زیاد نیست، مرور بر موارد کارت ها بسیار سریع انجام می شود به طور مثال هر قیمت یا عنوانی در جای خودش است صفحه کاملا تمیز و مرتب به نظر می رسد و حس خوبی را به کاربر انتقال می دهد.



[عکس: 1465459194-image03.jpg]

به عنوان مثال در وب سایت Trello  شما می توانید کارت خود را بسازید و در دسته مورد نظر قرار دهید به آن عکس و متن اضافه کنید و در توجه عموم قرار دهید. این مزایا جزو انعطاف پذیری بالای کارت ها محسوب می شود وب سایت Trello  به دلیل همین سادگی است که به موفقیتی بالا دست یافته است.
رابط کاربری در موبایل و واکنشگرا بودن کارت ها
همانطور که قبلا اشاره کردیم کارت ها تطابق پذیری بالایی با فریم ورک های ریسپانسیو دارند، به همین دلیل است که تکنولوژی کارت نیز در زمانی توسعه یافت که ریسپانسیو ها نیز در حال توسعه بودند، لایه های کارت ها بسیار راحت می توانند برای دستگاههای موبایل بهینه شوند و در این دستگاهها به خوبی نمایش داده شوند.



[عکس: 1465459181-image02-1-e1456731630468.jpg]

اگر کارت ها به خوبی طراحی شوند آنها می توانند در هر سایز مختلفی در دستگاهها به خوبی خود را نشان دهند و فواصل بین خود را به نحو احسن پر نمایند. به عنوان مثال شما می توانید عرض ثابتی تعریف نمایید و فقط ارتفاع را به حالت خودکار بگذارید تا فاصله بین کارت ها پر شود.
نمونه موبایل وب سایت Verge  را ببینید


[عکس: 1465461043-image10-1.jpg]




اگر توجه کنید می بینید که عکس و متن و رنگ آن بدون تغییری شکل اصلی خود را حفظ کرده است کارت ها تجربه ی جدیدی در دستگاهها به کاربران ارائه می دهد. شما می توانید این مزیت را در وب سایت UXPin  ببینید، دقت کنید که چگونه فاصله مرتب و تمیز در موبایل دیده می شود.



[عکس: 1465459157-image00-1-e1456731750135.jpg]
سایز دسکتاپ
[عکس: 1465459142-image01-1.jpg]




مزیت دیگر کارت ها این است که در زمانی که شما با موبایل به مرور این سایت ها مشغول هستید هر کارت انقدر فضا دارد که به راحتی و با کلیک بر روی آن به صفحه مورد نظری بروید یا با عکس مورد نظر کارت را باز کنید، خیلی وقت ها شده است در زمان مرورگری با موبایل شما برای کلیلک بر روی متنی کوچک به دردسر افتاده اید!!




[عکس: 1465459132-image09-1.jpg]





آینده کارت ها
در حالی که رابط کاربری دائما در حال تغییر است و چالش هاس جدیدی را به خود می بیند، طراحی ریسپانسیو و دنیای اپلیکیشن ها همچنان بیشترین تاثیر را خواهند داشت در آینده که کارت ها به دلیل تشابه طراحی خود با این دو مورد آینده ی خوبی را جلوی روی خود دارد.




[عکس: 1465459120-image04-1.jpg]




کارت ها ممکن است برای مدت طولانی در وب ماندگار شوند و ثابت باقی بمانند و عمکرد وب را بهبود بخشند بنابرایت باید انتظار این رو هم داشت که محتوای وب را غنی تر خواند کرد، شما احتمالا بیشتر با این سبک وب سایت ها برخورد خواهید کرد از این به بعد، در آینده شاید در هر کارت فقط یک فیلک نمایش داده شود و یا شاید یک انیمیشین کوتاه GIF و کلی اغییر تحول دیگر که می توان در کارت ها بوحود آورد.




[عکس: 1465459103-image07-1.jpg]



در آینده خلاقیت بیشتری در کارت ها شاهد خواهید بود بیشتر از این که فقط از آنها برای نمایش و لینک بودن استفاده شود ممکن است در آینده  ویژگی مرتی سازی خودکار برای سلایق مختلف و به روز رسانی آن و یا موارد دیگری به آن اضافه شود مثا پیش بینی کردن، ویندوز فون از همین الان مرتب سازی کارت به صورا خودکار را آغاز کرده است.
همانطور که عکس های بزرگتر در وب معروف می شوند کارت ها نیز از سیاست بزرگتر در دسترس تر استفاده می نمایند.
کارت های بزرگتر به شما اجازه می دهند اطلاعات بیشتری در آن ها جای دهید که به معنی فرصت بیشتری برای طراحی است تا از آن لذت ببرید. کارت های بزرگ آزادی عملی به شما می بخشند که به وسیله ی ان می توانید کارت را به نحو احسن زیبا طراحی کنید تا وب سایت شما در کل شکیل به نظر برسد.
همناطور که در وب سایت Arkitekter می بینید مخلوطی از کارت بزرگ و متوسط به عنوان بخشی از سایت در نظر گرفته شده است ، برخی از کارت ها هم فقط لینک هستند و برخی دیگر فقط مطالبی را به صورت کاملا استاتیک نمایش می دهند همچنین فواصل بین کارت ها به خوبی رعایت شده تا حس خوبی به کاربر انتقال دهد.





[عکس: 1465459070-image06-1-e1456732030448.jpg]



سخن آخر
در تمامی دستگاهها و تکنولوژی های جدید کارت ها در حال تیدبل شدن به یک عامل اصلی در وب سایت ها می باشند و ممکن است در آینده شکل اصلی خود را تغییر دهند و تکامل پیدا کنند اما فعلا حضور آنها تضمین شده است.

چاپ این بخش

  5 ترفند رایج در سئو که می توانند موجب شکست شما شوند
ارسال‌شده توسط: as2017 - 13-11-2017, 01:21 AM - انجمن: آموزش های مرتبط - بدون‌پاسخ

انباشته کردن کلیدواژه ها در متن: برخی از صاحبان طراحی وب سايت ها تصور می کنند که می توانند با انباشته کردن کلیدواژه ها (استفاده بیش از حد از کلیدواژه ها در متن و به زور گنجاندن آنها دربخش هایی از متن که استفاده از آنها موجب بی معنی شدن متن می گردد و یا گنجاندن کلیدواژه های غیر مرتبط در یک متن) در متن شانس خود را برای کسب رتبه بهتر در نتایج جستجوهای موتورهای جستجوگر افزایش دهند. اما این کار نه تنها نمی تواند شانس شما را برای کسب رتبه بهتر افزایش دهد بلکه ممکن است موجب شود که الگوریتم های گوگل وب سایت شما را به دلیل Keywords Stuffing جریمه نمایند.

ترفندهای نادرست لینک سازی: لینک سازی و جذب لینک از دیگر طراحی سایت ها می تواند موجب شود که وب سایت شمال اعتبار خوبی کسب نماید و بتواند رتبه بهتری در نتایج جستجوهای موتورهای جستجوگر کسب کند. اما گوگل استفاده از حقه های لینک سازی مثل خرید لینک، تعویض لینک، کراس لینکینگ و یا لینک دهی تو در تو و تمامی روش های دریافت لینک غیر طبیعی را به شدت منع می کند و انجام چنین اقداماتی ممکن است موجب شود که گوگل شما را جریمه نماید.

ایجاد محتواهای کم ارزش: هر محتوای جدیدی که شما ایجاد می کنید، یک مطلب جدید به موتورهای جستجوگر برای اندیس گذاری و ارائه به کاربران اضافه می کنید و هرچقدر که شما مطالب بیشتری ایجاد کنید موجب می شود که احتمال شما برای رتبه بندی در نتایج جستجوها و جذب ترافیک بیشتر افزایش یابد و نرخ تبدیل کاربران به مشتریان در وب سایت شما افزایش یابد. اما شما نباید تنها به کمیت توجه کنید و تعداد هرچه بیشتر محتوا ایجاد کنید، بلکه باید محتواهای با کیفیتی ایجادکنید که ارزش خوانده شدن توسط کاربران را داشته باشد و آنها را به وب سایت شما جذب نماید. محتوای کم ارزش نرخ دفع کاربران از وب سایت شما را افزایش می دهد و افزایش نرخ دفع کاربران نیز بر روی رتبه وب سایت شما در نتایج جستجوها تاثیر منفی می گذارد.

تمرکز مطلق بر روی رتبه وب سایت: مطمئنا رتبه یک وب سایت در نتایج جستجوهای موتورهای جستجوگر یک پارامتر بسیار مهم در موفقیت یک وب سایت است اما تنها پارامتر مهم نیست و پارامترهای مهم دیگری نیز وجود دارند که شما باید به آنها نیز توجه فرمایید. برای مثال اگر شما برای 100 کلیدواژه مختلف رتبه یک را در نتایج جستجوها کسب نمایید، باز هم اگر آن کلیدواژه ها حجم جستجوی بالایی نداشته باشند و یا تنها برای زمان کمی نرخ جستجوهای آنها بالا باشد، باز هم وب سایت شما نمی تواند عملکرد خوبی داشته باشد.

استفاده از خدمات طراحی سایت ارزان قیمت: کمپانی هایی (طراحان وب سایت و متخصصان سئو) که برای کار خود هزینه بیشتری از شما دریافت می نمایند، خدمات بهتری به شما ارائه می کنند و کار خود را دلسوزانه تر دنبال می کنند اما طبیعتا کمپانی هایی که از شما هزینه های کمتری دریافت می نمایند، خدمات ضعیف تری نیز به شما ارائه می کنند. پس لطفا در این زمینه به هیچ وجه صرفه جویی نکنید و بهترین افراد و خدماتی را که می توانید به کار بگیرید.

چاپ این بخش

  طراحی سایت با موضوع علمی و پژوهشی
ارسال‌شده توسط: as2017 - 12-11-2017, 02:06 AM - انجمن: آموزش های مرتبط - بدون‌پاسخ

امروزه دیگر کسانی که در زمینه عملی و پژوهشی فعالیت دارند دوست دارند تا نتایج دستاوردهایشان را دیگران ببینند. آن ها با داشتن یک وب سایت می توانند به راحتی به نشر اخبار دستاوردهایشان بپردازند. بدین صورت هم برای آن ها شهرت و هم برای آن ها مخاطبان خاص به وجود خواهد آمد.

بسیاری از انواع طراحی وب سایت ها هستند که به فروش انواع مقالات می پردازند. ویا در صورت دریافت وجه آنلاین لینک دانلود را به مخاطبان خودشان ارائه می کنند. مانند طراحی سایت برای دانشجویان، طراحی سایت برای استادان دانشگاه و سایر پژوهشگران.

بهتر است در این گونه از سایت ها به دلیل مطالبی که شاید به نظر دشوار بیایند. از تصاویر، فهرست ها و گرافیک خوب بهره برده شود تا درک مطالب برای یکسری از مخاطبان بهتر گردد. و از شلوغی صفحات پرهیز شود.

کاربرانی نظیر پزشکان، اساتید دانشگاه ها و یا دانش آموزان و دانش جویان امروزه باید با بهره گیری از وب سایت خودشان را به دیگران معرفی نمایند. زیرا امروزه یکی از بهترین شیوه های بازاریابی و دیده شدن طراحی وب سایت می باشد.

از امکاناتی که می توان در سایت های علمی پژوهشی قرار داد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    امکان آنالیز کاربران سایت یعنی چه سنی و یا چه جنسیتی و از کدام مکان ها وارد وب سایت شما می شوند.
    باید بتوان مقله ها را به درستی طبقه بندی کرد تا کاربران راحتتر به قسمت های سایت دسترسی پیدا کنند.
    می توان انجمنی تشکیل داد تا کاربران به سوال و جواب بپردازند.
    باید نظر دهی ها فعال باشد تا کاربران سایت بتوانند نظراتشان را نسبت به مقاله ها بیان نمایند.
    بتوان آخرین اخبار علمی را به شیوه ای ساده درون سایت پست کرد تا کاربران آن ها را به راحتی ببینند.
    می توان در اینگونه از سایت ها مقاله ها و سایر لوازم علمی را به فروش رساند.
    می توان به کاربران پیام خصوصی فرستاد و یا از آن ها پیام خصوصی دریافت کرد.
    در صورتی که بازدید سایت بیشتر شود می توانید از تبلیغات بنری برای مسائل مالی نیز بهر ببرید.


افزایش بازدید برای سایت های علمی و پژوهشی

فقط طراحی وب سایت برای کارهای علمی و پژوهشی کافی نیست، "سئو سایت شما باید خوب باشد و در صفحه اول گوگل باید به نمایش در بیایید." بهینه سازی سایت امر مهمی در مقوله طراحی سایت می باشد شما می دانید که اگر در صفحه اول گوگل قرار بگیرید بازدید کنندگان زیادی را به سمت سایت خودتان خواهید کشانید. و در نتیجه افزایش ترافیک بی نظیری خواهید داشت.


قطعا یکی از مهم ترین مسائل در طراحی سایت ایجاد درآمدزایی است. خوش بختانه امروزه رقابت در بین سایت ها علمی و پژوهشی زیاد نیست و شما قطعا اگر در این زمینه فعالیت نمایید می توانید از طریق بهینه سازی سایت به بازدید های زیادی دست پیدا نمایید.

د.

چاپ این بخش

  سئو و بک لینک سازی حرفه ای
ارسال‌شده توسط: as2017 - 09-11-2017, 09:50 PM - انجمن: آموزش های مرتبط - پاسخ‌ها (1)

اگر مطالعاتی در زمینه سئو و بهینه سازی سایت ها داشته باشید حتما به کلمه بک لینک برخورد کرده اید. در زمینه طراحی وب سایت بک لینک ها دارای اهمیت زیادی هستند. تا آنجایی که اعتبار یک سایت به بک لینک آن مربوط می شود. هر بک لینک برای ساخت سایت دارای اهمیت ویژه ای است. این لینک ها که از خارج سایت شما به شما پیوند داده می شوند به گوگل سیگنالی را ارسال می کنند که آیا این سایت دارای اعتبار است و یا اینکه سایت شما در میان سایت هایی قرار دارد که اسپمر هستند و از اعتباری در دنیای وب برخوردار نیستند.

امروزه در طراحی سایت حرفه ای مسئله بک لینک یکی از مهم ترین مسائلی است که ذهن طراحان سایت ها رو به خودش مشغول کرده است. بعد از طراحی سایت شما قطعا به یکی سئو کار حرفه ای نیاز خواهید داشت تا بتوانید سایت خودتان را در صفحه اول گوگل بیاورید. این کار به وسیله بک لینک انجام خواهد گرفت. بک لینک های مدل های مختلفی دارند


انواع بک لینک در طراحی سایت

1.        nofollow – این نوع از لینک ها به گوگل اشاره دارد که نباید لینک مورد نظر را به عنوان بک لینک در نظر بگیرد.

2.       dofollow- اگر لینکی که شما به عنوان بک لینک می سازید دارای برچسب نوفالو نباشد این لینک به عنوان یک بک لینک برای سایت شما  در نظر گرفته میشود و دارای اهمیت زیادی برای سایت شما است.

3.     hight quality- این نوع از لینک ها دارای اعتبار بسیار بالایی هستند و از سایت هایی گرفته شده اند که یا قدیمی هستند یا خود آن سایت ها دارای اعتبار بسیار زیادی بوده اند


چگونه و چرا باید بک لینک سازی بکنیم

بک لینک ها به رتبه سایت شما کمک خواهند کرد بک لینک ها یکی از مهم ترین مسائلی هستند به سیگنال مثبت به سمت سایت شما می فرستند البته موارد زیادی است که می تواند سیگنال مفید به سایت شما ارسال کند ولی بک لینک یکی از مهم ترین مسائل در زمینه سئو به شمار می رود.

یکی دیگر از مسائلی که باعث می شود ما بک لینک سازی کنیم مسائل مربوط به ایندکس شدم سریع سایت ما در گوگل می شود.

اینکار باعث می شود که گوگل سایت ما و یا مقاله ما را سریعتر پیدا کند و سریعتر سایت را جزو فهرست های خودش قرار بدهد.


برای بک لینک سازی راه های مختلفی دارد شما باید به دنبال سایت هایی بگردید که از اعتبار بالایی برخوردار باشند مانند سایت هایی نظیر facebook و یا  youtubeاین سایت ها دارای اعتبار بالایی هستند منتها از برچسب nofollow در لینک های خودشان استفاده می کنند پس باید به دنبال سایت های بهتری باشید که هم اعتبار بالاتری داشته باشند و هم در لینک های آن ها برچسب follow استفاده نشده باشد.


بهترین راه و منابع بک لینک گیری

بهترین راه برای بک لینک گیری استفاده از سایت هایی نظیر reddit , squidoo, digg, yelp, adobeو ... هستند که می توانید در این سایت ها پروفایل سازی نمایید.

یکی دیگر از راه های بک لینک سازی استفاده از شبکه های اجتماعی است شاید این سایت ها دارای لینک های بدون فالو باشند ولی بک لینک سازی در این سایت ها باعث میشود که شما ترافیک زیادی را به سمت سایت خودتان بکشید.

چاپ این بخش

  لینک های Nofollow در طراحی سایت
ارسال‌شده توسط: as2017 - 08-11-2017, 02:06 AM - انجمن: آموزش های مرتبط - بدون‌پاسخ

مت کاتز رئیس تیم اسپم گوگل اخیرا به سوالی با این مضمون جواب داده سات که "آیا لینکهای Nofollow  به رتبه بندی سایت در موتورهای جستجو هنگام ساخت سایت صدمه می زنند؟"
فیلم در آپارات
فیلم در یوتیوب
لینکهای Nofollow  متنها یا عکسهایی هستند که از سایتهای دیگر به سایت شما آدرس داده می شوند و ویژگی که در آنها تعریف می شود بدین این صورت می باشد rel=nofollow
این ویژگی به موتورهای جستجویی مانند گوگل اعلام می کند این لینک را دنبال و ذخیره نکنند مت کاتز هم می گوید به طور کلی گوگل این لینکها را دنبال نمی کند، گاهی اوقات گوگل این لینکها را دنبال خواهد کرد ولی در اکثر موارد این طور نمی باشد.
متاسفانه کسی خارج از گوگل نمی تواند اطلاعات جامع و کامل راجع به این موضوع بیان کند. لینکهای Nofollow  لزوما آسیبی به رتبه بندی شما نمی زنند اما در رتبه شما هم کمکی نمی کنند. اما به یاد داشته باشید هر لینکی که در اینترنت به سایت شما آورده شود کاملا با ارزش و قابل قبول می باشد.

چاپ این بخش

  کورل و کاربرد آن
ارسال‌شده توسط: radmehrr - 06-11-2017, 12:27 PM - انجمن: كورل دراو - بدون‌پاسخ

کورل به خاطر داشتن توانائی های گسترده و متنوع تا به حال مورد استفاده افراد زیادی برای حرفه های گوناگون قرار گرفته است. اولین موردی که درباره کورل باید بدانید این مسئله است که اصول کار کورل بر مبنای بردار - vector می باشد. موضوعات (objects) در کورل بر مبنای خط و نقطه (گره node) طراحی می شوند که در نتیجه اندازه و ابعاد در این مدل مهم نیست! یعنی در طرح های برداری Resolution معنا ندارد! و هر چقدر مایل باشید می توانید اندازه طرح را بدون افت کیفیت زیاد کنید. البته Resolution در بعضی تنظیمات و Effest ها استفاده می شود که باز مربوط به عکس است.
کورل از نظر طراحی به خاطر دقت بالا بسیار مناسب است و طراحی شکل ها و نقشه های پیچیده در کورل به خاطر داشتن ابزار کاربردی و متنوع به سادگی انجام می شود. از کورل در بازار کار زیاد استفاده می شود، برای نمونه: طراحی و آماده سازی نوشته و آرم های مختلف برای برش با دستگاه کاتر پلاتر که اکثرا ًمورد مصرف شرکت های تبلیغاتی و تابلوسازی و برش شبرنگ می باشد؛ طراحی پوستر و کاتالوگ و کارت ویزیت؛ طراحی با استفاده از Template ها و صفحات آماده آن برای مجله ها و روزنامه ها؛ طراحی صفحات وب. (البته به شکل محدود و در کنار دیگر برنامه ها مثل ّFlash و...)؛ طراحی پارچه در کارخانجات چاپ پارچه و ...

چاپ این بخش

  آشنایی با سه نوع تبلیغات اینترنتی پر طرفدار
ارسال‌شده توسط: as2017 - 03-11-2017, 06:42 PM - انجمن: آموزش های مرتبط - بدون‌پاسخ

تبلیغات ریشه درسبک و ریشه زندگی جوانع امروزی دارد و عملی است که در آن عرضه کنندگان یا تولیدی ها با انجام یک سری فعالیت سعی دارند که تقاظا کنندگان بالقوه را از محصول و خدمات خود مطلع نمایند. این فرایند  با روش‌های مختلف و متفاوتی نسبت به بازار و عرضه کنندگان  انجام صورت می گیرد.
تبلیغات کلیکی
در بیشتر وب سایت ها جایی را برای تبلیغات در نظر می گیرند. این وب سایت ها با توجه به زمینه کاری شما و مرتبط با محصولات طراحی سایت شما را به نمایش می گذارند. هزینه این آگهی ها به صورت کلیکی می باشد و به این شکل می باشد که با هر کلیک هزینه ای ار مجودی شما کسر می گردد. این روشی مناسب برای برند سازی و نمایش بالایی برای آگهی وب سایت شما می باشد. به تبلیغات کلیکی ppc  نیز گفته می شود.

تبلیغات موبایلی
تبلیغاتی نوین با بازده ای بالا  و با دسترسی آسان. تبلیغاتی به روش اپلیکیشن های مبایل. امروزه بیشتر مردم با هر سطحی از زندگی دارای تلفن های هوشمندی در کنار لپ تاپ و کامپیوترهای شخصی خود هستند. با توجه به آمارهای جدید استفاده از اَپ های مبایل افزایش روز افزونی دارد.
برخی از کسب ‌وکارها و اپلیکشن‌ها به این صورت می باشند  که با مشتریهایشان بیشتر از طریق مبایل و تبلت‌ها در تماس هستند؛ بر این اساس  برای بازتاب بیشتر و گسترش کسب و کار خود یکی از پیشنهاد های ما تبلیغات از این طریق می باشد
تبلیغات ویدیویی
تبلیغاتی قوی به روش صدا و تصویر. در این روش شما می توانید با تصاویر تبلیغاتی خود را در اپلیکیشن ها و وب سایت ها ارایه نمایید و به منظور برند سازی و آگاهی در مورد محصولات و خدمات خود مشتری های بیشتری به دست آورید.
در طراحی سایت شرکتی و طراحی وب سایت این روش جزء روش های پر طرفدار می باشند.

چاپ این بخش

  صفحه اول گوگل، و افزایش ترافیک سایت
ارسال‌شده توسط: as2017 - 29-10-2017, 02:54 AM - انجمن: آموزش های مرتبط - بدون‌پاسخ

بهینه بودن یک صفحه یا مقاله درطراحی وب سايت شما و آموزش اینکه چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیرید به خوبی پیش روی شماست. شما ممکن است یک استاد seo را شرکت خودتان استخدام کنید تا کارهای بهینه سازی سایت شما را انجام دهد اما مهم ترین کارها توسط خود شما انجام خواهد گرفت.
اگر می خواهید روی صفحه اول گوگل باشید، این کار اتفاق نمی افتند مگر اینکه سایت شما عوامل بهینه سازی شده برای رتبه بندی گوگل را به درستی انجام دهد.
بهترین بودن در رتبه بندی گوگل، برای قرار گیری در صفحه اول گوگل

این مقاله بودن در صفحه اول گوگل یا روی هر موتور جستجی دیگری را تضمین نمی کند. اما به شما می گوید چه چیزی برای حرکت به این سمت لازم دارید.
آدم ها به دنبال مطالب مرتبط و خوب هستند. اگر می خواهید رتبه اول در چشم گوگل و بازدید کنندگان را داشته باشید این مراحل ساده را دنبال کنید.
بیایید از بالای هر وب سایت به سمت پایین آن شروع به حرکت کنیم، و از این متد ها استفاده کنیم.
1 دامنه وب سایت شما
دامنه شما باید کوتاه و زیبا باشد. این برای محصول شما، و محتوای شما نیز مفید است.
به هر حال، از نظر بازاریابی کوتاه بودن دامنه شما بسیار مفید است، اما ضروری نیست.
http://www.boardgamegeek.com این دامنه کوتاه نیست امابیشترین محبوبیت را بین وب سایت های بازی دارد.
وقتی دامنه شما کوتاه باشد و به محتوای سایت شما ربط داشته باشد این بیشترین اهمیت را در جستجو و بکار بردن سایت شما بین موتورهای جستجو و بازدید کنندگان دارد. ما در رابطه با کلمات کلیدی صحبت می کنیم. کلماتی که به درستی نشان دهنده و توصیف کننده کار شما هستند.
آدرس های سایت شما به شدت برای بهینه سازی سایت شما حیاتی هستند. مطمئن شوید طوری آن ها را انتخاب می کنید تا برای فهرست شدن در گوگل راحت باشند. یعنی از بکار گیری خط فاصله، نقطه و کاراکترهای غیر ضروری در آدرس دهی اجتناب کنید، گوگل نمی تواند آن ها را بخواند.

بنابراین، شما می توانید با استفاده از کاراکترهای عمومی، و استفاده ساده از زبان کار را برای گوگل راحتتر کنید.
اگر دامنه ندارید، می توانید در آنرا در سایت who.is جستجو کنید این سایت ابزار خوبی است و من از آن استفاده می کنم.
آیا باید از .com , .net و یا چیزهای دیگر استفاده کنم
عواملی که باید در نظر گرفت: آیا تجارت شما به دنبال جلب مشتریان محلی است؟
گر شما در املاک کار می کنید و هدف شما برای مثال تهران است برای شما بهتر است از دامنه .ir استفاده کنید. اگر سایتی دارید که محصولات دیجیتالی قابل دانلود را به فروش می رساند، شاید .com برای کار شما بهتر باشد تا با تعداد بیشتری مشتری سرو کار داشته باشید.
قسمت بد استفاده از دامنه های .com بیشتر شدن رقابت شما است. خوب، ما راه بهتری برای پرش از این رقابت پیدا می کنیم تا با توجه به رشته کاری مورد نظر شما هنوز بتوانید در صفحه اول قرار بگیرید.
آیا احساس خوبی از خواندن این مقاله ندارید؟ قرار گرفتن در صفحه اول گوگل را در عمل ببینید.

2 عنوان شما
این یک مرجع برای صفحه شما است. عنوان ها به گوگل در چند کلمه درباره صفحه شما توضیح می دهند. اگر به گوگل عنوان ندهید، خودش حدس می زند.
به طور پیش فرض عنوان، باید جایی بالای سایت ما قرار بگیرد در بیشتر سایت سازها مانند(wordpress, joomla, prestashop). گوگل انتظار دارد عنوان را در بالا ببیند. برای بهترین نتیجه گیری هر عنوان باید یکبار در سایت استفاده شود.
بهترین عنوان دارای 65-30 کاراکتر است، شامل فاصله هم می شود. عنوان را کوتاه نگه دارید و مطمئن شوید از بهترین کلمات دارید استفاده می کنید. هر صفحه باید عنوان منحصر به خود را داشته باشد.
گوگل تا جایی که امکان دارد تا 512 پیکسل پهنا را نمایش می دهد و نمی گذارد از یک خط بگذرد.

3 محتویات تگ های متا (meta tag)
محتویات متا تگ ها یا (meta tags) روی صفحات شما ظاهر نمی شوند. آن ها داخل کدهای شما قرار دارند و گوگل آن ها را می خواند تا متوجه شود مقاله شما درباهر چه موضوعی است.
تگ های متا بسیار کاربردی هستند، آن ها اغلب چگونگی نمایش سایت شما را در موتورهای جستجو مشخص می کنند. برای حداکثر تاثیر، محتویات برچسب های متا باید بین 160-70 کاراکتر باشند.
برچمسب های متا باید مختصر و شامل بهترین کلمات کلیدی سایت شما باشند که مرتبط با کار شما است. همچنین آن ها باید عملگرا باشند. آن ها باعث می شوند تا افراد روی سایت شما کلیک کنند.
کلمات عملگرا به کار ببرید
"اینجا کلیک کنید برای..." یکی از جمله های خوب است. یا “همین حالا شروع کنید تا...” یا “مقاله ما را مطالعه کنید تا...”
مطمئن شوید هر قسمت از وب سایت شما دارای توصیف های متفاوت برای برچسب های متا باشد. به هر حال، اگر محتوای تگ های متای شما چندتایی باشد گوگل خودش تصمیم می گیرد تا برای موضوع چه مطلبی را نمایش دهد.
برای عنوان سایت یا توصیف آن، خیلی راحت کلیک راست ماوس را فشار دهید و گزینه choose source یا source code را انتخاب کنید و با فشار دادن ctr+f کلمه title را جستجو کنید تا محتوای عنوان یک سایت را بتوانید ببینید.

4 سرمقاله H1
این شامل عنوان مقاله های شما است که روی صفحه سایت شما نمایش داده می شود. این با عنوانی که در کدهای شما بکار می رود کمی متفاوت است که انتظار داشتید در صفحه اول گوگل ظاهر شود. به هر حال، اگر شما قسمت عنوان را در سایتتان نداشته باشید گوگل این قسمت را در نتیجه جستجوی شما نمایش می دهد.
برچسب H1 به گوگل می گوید چه چیزی برای صفحه شما مهم است. آن ها از عنوان ها یک نسخه پشتیبان تهیه می کنند. شما یک شماره همراه باH (Heading) دارید (H1, H2, H3,…). در دنیای واقعی شما از این ها برای ایجاد دسته های نزولی استفاده می کنید.
H1 را محدود کنید و فقط یکبار از آن برای سایتتان استفاده کنید. H2 برای زیر عنوان اصلی و H3 برای زیر دسته های عمومی به کار می رود. برای مثال:
"طراحی سایت"
"چگونه یک طراحی سایت ارزان داشته باشیم"
"لیست خدمات و تعرفه های طلایی و نقره ای طراحی سایت"
چیزهایی که باید به یاد داشته باشید
موارد مهم در استفاده از تگ H1: تگ H1 مهم ترین تگ به شمار می رود و هیچ وقت نباید از آن صرف نظر کنید. خزنده های گوگل توجه زیادی به کلمات استفاده شده در تگ H1 دارند، این تگ باید دارای توصیف کوتاهی از محتوای صفحه داشته باشد، همان طور که عنوان شما دارای توصیفی از محتوای شما داشته است.
رابطه: خزنده های موتورهای جستجو رابطه بین بر چسب H1 و محتوای سایت شما را چک می کنند.
تجربه بهتر از بازدید سایتتان: برچسب های سایت باعث می شود تا کاربران متوجه محتوای سایتتان شوند.
5 کلیدواژه ها و برچسب های alt
کلیدواژه ها و کلمات چیزهایی هستند که موتورهای جستجو را برای اهداف شما فراهم می کنند. در بازاریابی دنیای وب، آن ها می توانند کوتاه و یا بلند باشند.
یک نمونه از کلمات می تواند مثلا "طراحی سایت" باشد.
کلمات کلیدی طولانی زیبا در روزهای اول امکان دارد برای رتبه اول در گوگل بسیار مناسب باشد. آن ها دارای اعتبار بیشتری هستند، اگر در همه صفحات وب سایتتان از کلمه "طراحی سایت" استفاده کنید، ممکن است فقط برای کلمه طراحی سایت رتبه 1 گوگل را به دست آورید.
در مقیاس بزرگتر بازاریابی ممکن است حتی به کلمات طولانی تر نیاز داشته باشید،"بهترین شرکت طراحی سایت در ایران".البته، تعداد کمتری از افراد به این مدل جمله خودشان را جستجو می کنند، ولی معمولا بهترین کار برای سبقت گرفتن از رقیبان است.
شما می توانید حجم محتوایی را که برای گوگل باید تهیه کنید از این صفحه بخوانید
همچنین می تواندید کلمات کلیدی مرتبط را از ابزا گوگل ادسنس google adsense در قسمت ابزار کلمه یا keyword tool جستجو کنید یا آن ها را در قسمت پایین صفحه گوگل جایی که کلمات مرتبط قرار دارد بخوانید.
اگر واقعا می خواهید تا کارها را راحت کنید، فقط به تبلیغات رقیبانتان نگاه کنید آن ها مبالغ زیادی را برای این تبلیغات هزینه می کنند. خدارو شکر در تجارت های بزرگ اطلاعات کافی راحت می تواند در احتیار ما قرار بگیرد.
کلمات کلیدی هدفتان را کوچک کنید
تک تک صفحات سایتتان باید از کلمات کلیدی تکی و عبارات استفاده کنند. بنابراین، سعی نکنید در یک صفحه با کلماتی مانند "طراحی سایت" و یا "شرکت برنامه نویسی" بالاترین نتیجه را در گوگل داشته باشید.
این کار باعث آبکی کردن تاثیر سایتتان می شود. بسیاری از جملات تکراری باعث می شود گوگل نتواند به سایت شما رتبه بالایی دهد. یک جمله طولانی یا دو جمله کوتاه در یک زمان بکار ببرید.
به عنوان مثال، این مقاله برای "بهینه سازی سایت" و "اولین صفحه گوگل" بهینه سازی شده است. هر دو این ها به شکل خنده آوری رقابتی هستند، یک عبارات کلیدی کوتاه وهمچنین دو جمله بلند از عبارت را بکار بردم. آیا آن ها را پیدا کردید؟
6 برچسب های alt و عکس های مقدار دهی شده
برچسب های alt شبیه برچسب های عنوان و توصیفی هستند – که باعث می شوند گوگل تصاویر شما را شناسایی کنند. از آن ها استفاده کنید و همه آن ها را متفاوت مقداردهی کنید.
مهم تر از آن، آن ها به رتبه بندی محصولات و سایت شما کمک می کنند و آن ها را براساس کلیدواژه های اصلی بنویسید.
برای مثال کلمه کلیدی "طراحی سایت پویا" برای یک عکس در زمینه آی-تی مناسب است. همچنین این مقدار دهی ها به تصاویر، سایت شما را کاربر پسندتر می کند. و در صورت نمایش داده نشدن تصویر این کلمات جای آن ها نمایش داده می شوند. شما همچنین بسیار خوش شانس خواهید بود اگر با این کار تصاویر شما در نتایج جستجوی گوگل پیدا شوند.
7 لینک های د اخلی شما
لینک های داخلی در سایت لینک هایی هستند که به اطلاعات دیگر در سایت شما اشاره دارند. این به اصطلاح بک لینک ها ، به گوگل می گوید که اطلاعات مهم دیگری در جای دیگری از سایت قرار دارد که باید به آن ها هم نگاهی بی اندازد.
این لینک ها به سه جهت کاربرد دارند:
به کابر امکان جایجایی در سایت را می دهند
آن ها به سلسله مراتبی بودن اطلاعات در وب سایت کمک می کنند
آن ها قدرت رتبه دهی سایت شما را افزایش می دهند
هرکسی که قرار گیری در صفحه اول گوگل را یاد گرفته این درس را هم یاد گرفته که: لینک های داخلی تاثیر کلی در seo سایت شما دارند.
آن ها به شما اجازه می دهند تا به موتور جستجوی گوگل بفهمانید که کدام یک از محتویات صفحات شما دارای اولویت بالاتری هستند، یا کدام یک از صفحات به مابقی آن ها ارتباط دارند.
این سیگنال ها به طور عجیبی به موتورهای جستجوی گوگل کمک می کنند تا نسبت صفحات مختلف شما را درک کنند.
در این زمان کوتاهی که گوگل در سایت شما سپری می کند، قطعا نمی خواهید تا گوگل در باره رتبه بندی و اولویت صفحات شما گیج شود. در این مورد، ساختن لینک های داخلی تقلبی اجتناب کنید.
8 لینک های خارجی شما
اگرچه به نظر عجیب می رسد، گوگل نظر مثبتی به لینک های خارجی سایت که به سایت های معتبر اشاره می کند دارد.
گوگل به طور جدی به دنبال این است که کاربران آن چیزی راکه می خواهند پیدا کنند، بنابراین وقتی شما به سایت های دیگر معتبر لینک می دهید، شما دارید به مشتریان گوگل سرویس خوبی ارائه می کنید. این باعث می شود سایت شما ارزش بیشتری پیدا کند.
زباله ها
اگر سایتتان به لینک های بد وصل شود، آیا افراد تصور نمی کنند که سایت شما هم بد است؟ اگر لینک های شما به سایت های بد و زباله باشد به همه نشان می دهد که برای شما کاربرانتان اهیمتی ندارند.
بعضی ها هر کاری را برای جلب توجه انجام می دهند. مانند استفاده از کلمات کلیدی و لینک های اسپم شده. و هیچ اهمیتی به گوگل یا موتورهای جستجوی دیگری نمی دهند که رتبه سایت آن ها را به عنوان یک سایت مخرب، پایین بیاورند.
با لینک دادن به منابع معتبر دیگر به کاربرانتان کمک می کند. شما شهرت خودتان را در بین کاربرانتان بیشتر می کنید. و باعث افزایش رتبه در سایتتان می شوید.
با اطلاعات صحیح و انتخاب لینک های خارجی خوب، کاربران ممکن است شما را به عنوان سایت خوب علامت گذاری یا bookmark کنند. و دفعه های بعد به عنوان یک وب سایت معتبر، مستقیم وارد سلیت شما شوند تا مطالبی را که مورد علاقه شان است بخوانند.
برای جزییات بیشتر در مورد رتبه بندی گوگل به این مقاله ها یک نگاهی بی اندازید.ایده های برای افزایش ترافیک سایت شما و رتبه بندی گوگل چیست
در بعضی موارد نیز برای بالا نگه داشتن شهرت خود باید رتبه بندی گوگل را در نظر نگیرید تا به سایتتان ارزش بیشتری بدهید. در این موارد باید رتبه بندی بالا را در مقابل انباشتن لینک ها فدا کنید.
به هر حال اگر کاربرانتان متوجه یک مفهومی نشوند، باید برای آن ها یک لینک معتبر قرار دهید. در این موارد به دنبال بهترین توصیف ها بگردید.
به بعضی از پیشنهاد های زیر برای لینک دهی توجه کنید:
به صفحه هایی لینک دهید که دارای ارزش و عنوان خیلی خوب هستند
به وبلاگ هایی لینک دهید که وبلاگ های موفقی هستند
لینک های خارجی در گوشه ای از سایت خود قرار دهید و یک شبکه با ارزش به وجود آورید
9 سرعت صفحات شما
گوگل به سایت های پر سرعت علاقه دارد. اگر می خواهید در صفحه اول سایت گوگل قرار بگیرید، سرعت سایت خودتان را تا جایی که امکان دارد افزایش دهید. می توانید سرعت سایتتان را در سایت pingdom یا سایت gtmetrix تست کنید.
سرعت برابر با پول است
تحقیقات به عمل آمده در سایت kissmetrics نشان می دهد که هر یک ثانیه تاخیر در سرعت جواب گویی سایت، برابر 7% کاهش اعتبار سایت شما است. در مقیاس دلاری، به این معنی است که اگر یک سایت فروشگاهی $100,000 دلار روزی درآمد داشته باشد، یک ثانیه تاخیر در سایت می تواند مبلغ $2.5 میلیون دلار پول را در طول یکسال نابود کند.
مدتی پیش ماریسا میر از کارمندان گوگل در در نتیجه کنفرانس تحقیقات وب 2.0 ، توضیح داد در 0.5 ثانیه تاخیر در بارگزاری سایت می توانید 20% کاربران سایت را از بین ببرد. همچنین آمازون گفته که هر میلی ثانیه برای آنها میلیون دلار هزینه دارد.
"هزینه برابر با پول است. مشتریان شما سرعت می خواهند، خیلی از مشتریان شما وقتی بیشتر از چند ثانیه معطل شوند سایت را ترک می کنند"
سرعت چقدر باید زیاد باشد؟
گوگل سایت شما را با Page Speed Score اندازه گیری می کند . از رنج 0 تا 100 میزان سرعت را اندازه می گیرد. سایتی که بازدهی خوبی داشته باشد امتیازش بالای 85 باید قرار بگیرد.
چگونه می توانم سرعت بارگذاری سایت را افزایش دهم؟
سایت دیگری که مورد سرعت اندازه گیری وب سایت site speed audit ، در اینجا چند مورد از کارها را نام می بریم:
یک هاست خوب انتخاب کنید
تصاویر را کوچک کنید
وابستگی به لینک های خارجی را می توان از بین برد.
نقشه سایت شما

به یاد داشته باشید، سایت ها با ربات های گوگل جستجو می شوند و خوراک ربات ها نقشه سایت است.بنابراین نقشه سایت شما باید آماده باشد، قابل خواندن و باید طوری باشند تا ربات های گوگل درون آن به راحتی بخزند. اگر این طور نباشند، سایت شما به احتمال زیاد روی صفحه اول گوگل قرار نمی گیرد.
نقشه سایت شامل تمام کلمات کلیدی و آدرس های با ارزش سایت که تولید کرده اید است. بسیار از سایت سازها مانند (wordpress, prestashop, joomla) دارای تولید کننده نقشه سایت هستند اگر سایت شما از این نوع ها نیست، می توانید از اینجا آنرا تولید کنید
دو مدل نقشه سایت وجود دارد یکی از نوع html و دیگری از نوع xml شما باید هردو را داشته باشید.گوگل از .xml استفاده می کند ولی بینگ و یاهو هنوز از .html هم استفاده می کنند. شما باید نقشه سایت را به روز نگه دارید و گوگل را به صفحات مناسب راهنمایی کنید.

چاپ این بخش

  طراحی وب سایت شرکتی
ارسال‌شده توسط: as2017 - 24-10-2017, 09:16 PM - انجمن: آموزش های مرتبط - بدون‌پاسخ

امروزه دیگر طراحی وب سایت شرکتی یک گزینه نیست، بلکه در تجارت ها و رقابت های سنگین امروزی یک امر واجب به حساب می آید. امروزه مشغول هر فعالیتی هستید، باید آنرا با طراحی وب سایت یا فناوری اطلاعات ادغام کنید. این یک ضرورت به حساب می آید. امروزه مساله اصلی زمان به حساب می آید بر اساس گفته های بیل گیتس: "انسان ها مرحله کیفیت را رد کرده اند و وارد مهم ترین مقوله یعنی زمان شده اند". اگر می خواهید از رقبای خودتان پیشی بگیرید همین حالا باید اقدام به طراحی سایت شرکتی نمایید. زیرا اگر وب سایت های رقبای شما از نظر رتبه بندی الکسا از نظر طول مدت زمان راه اندازی سایت، پیشی بگیرند. دیگر برای گرفتن آن ها کمی دیر شده است و چند برابر تلاش الان را باید نمایید.
پس از طراحی وب سایت شرکتی حالا نیاز به جذب مشتری دارید، اینکار نیاز به برنامه ریزی دقیق و کمی تلاش و پشتکار دارد. نمی توان یک شبه به نتایج خوب در گوگل رسید، این عمل کمی زمان بر است.
به عمل مشتری گیری یا کاربر گیری برای طراحی وب سایت حرفه ای نیاز به سئو و یا بهینه سازی سایت دارید. (رجوع شود به مقاله بهینه سازی سایت در سال 2016) .بهینه سازی به معنی ساخت سایت بهینه شده است که گوگل آن را به راحتی شناسایی کند و با کلمات کلیدی خاص در صفحه اول خودش سایت را نمایش دهد. امروزه موتورهای جستجوی بینگ و گوگل هستند که موفقیت و یا شکست یک شرکت را رقم می زنند.
استانداردهای طراحی سایت شرکتی
یک وب سایت بهینه ابتدا نیاز به یک گرافیک خوب دارد. به این معنی که باید وب سایت دارای قالب زیبا و ریسپانسیو باشد(رجوع شود به طراحی سایت ریسپانسیو). زیرا گوگل برای سایت های ریسپانسیو ارزش و امتیاز بیشتری را قائل است. قدم  بعدی یافتن کلمات کلیدی مفید نسبت به تجارت شما است. ابتدا با آنالیز تجارت شما کلمات کلیدی مناسب برای تجارت شما را بدست خواهد آورد. سپس با استانداد سازی و کار بر روی کلمات کلیدی شما می توانید به صفحه اول گوگل دست پیدا نمایید. که این کار برای برند سازی یک شرکت یک نیاز به حساب می آید.
قالب سایت های شرکتی
طراحی قالب سایت های شرکتی باید به نوعی باشد. که کاربران سایت را جذب نماید. و به آن ها احساس اعتماد را انتقال دهد.  و کاربران در ثانیه های اولیه ورود به سایت احساس کنند که سایت همان هدفی را دارد که آن ها به دنبال آن هستند.
کلمات کلیدی در طراحی سایت شرکتی
گوگل طراحی وب سایت هایی را در صفحه اول نمایش می دهد که به اندازه کافی مطلب یا محتوا بر روی سایت آن ها قرار گرفته باشد. پس در قدم اول سایت هایی را که محتوای بیشتری دارند در اولویت خودش قرار می دهد.
سپس باید اینرا بدانید که گوگل مطالب کپی شده را به راحتی تشخیص می دهد. و مدت زیادی را بر روی این مدل کپی کردن ها صرف کرده است.پس برای مقاله گذاری درون طراحی سایت نباید آن ها را کپی نمایید. باید مقاله هایی را که درون سایت خودتان قرار می دهید یکتا باشند. یعنی یا آن ها را ترجمه کرده و یا به درستی آن ها را بازنویسی نمایید.
حال طراحی سایت شرکتی چگونه باید باشد :

  • نوع قالب انتخابی باید با نوع تجارت و کسب و کار شما هماهنگ باشد. همچنین باید احساسات کاربران را تحت تاثیر قرار دهد و به آن ها احساس اعتماد را انتقال نماید.

  • یک قسمتی از وب سایت باید دارای آخرین مقالات یا مقالات به روز باشد تاگوگل کلمات کلیدی شما را از این قسمت ها به دست آورد.

  • نمادها و مجوزهایی را که گرفته اید مانند  e-namad  باید در جلوی چشم کاربران سایت قرار بگیرد.

  • قسمت تماس با ما و درباره ما باید در سایت تعبیه شود تا کاربران به آدرس و اطاعات سایت شما درسترسی داشته باشد.
یکسری از فعالیت ها را نیز باید برای رقابت انجام دهید تا از رقبای خودتان پیشی بگیرید. برای موفقیت تقریبا این نکات ضروری هستند و شما نیاز به انجام این ها دارید.
  • باید برای بهتر دیده شدن در سایر وب سایت ها تبلیغات خودتان را قرار دهید.

  • همچنین نیاز دارید تا بک لینک بسازید(یعنی باید لینک سایت شما روی سایر سایت ها ی معتبر از دیدگاه گوگل قرار بگیرد تا گوگل فکر کند که سایت شما نیز دارای اعتبار است) .

  • در ابتدای کار که بازدید کننده ندارید از تبلیغات کلیکی گوگل استفاده نمایید تا راحتتر دیده شوید.
ساخت سایت شرکتی در بین سایر سایت ها مقرون به صرفه تر است. در اینگونه از سایت های می توانید کالاهای خودتان را به فروش برسانید. و یا می توانید بر روی هرمدل وب سایتی تبلیغاتی خودتان را قرار دهید زیرا سایت های شرکتی سایت هایی هستند که در همه مدل قالب گنجانیده می شوند. همچنین می توانید تبلیغات بنری در سایت خودتان قرار دهید تا از این راه نیز کسب در آمد نمایید.

چاپ این بخش